Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

"Όσα ποτέ δεν είπαμε": Η αντιπαράθεση

Μια αντιπαράθεση ανάμεσα στους ήρωες του μυθιστορήματος "Όσα ποτέ δεν είπαμε" ζωντάνεψε το Σάββατο 30 Νοεμβρίου στη σκηνή του πολυχώρου "Αίτιον". Στα πλαίσια της παρουσίασης του βιβλίου, η Ευρυδίκη Αμανατίδου και ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος "έπαιξαν" σε θεατρικό διάλογο τους ήρωές τους Ευρυδίκη Ζησίμου και Τάσο Καλαβρυνό αντίστοιχα. Για του λόγου το αληθές ιδού ο διάλογος που μας μεταφέρει στον ξενώνα του μυθιστορήματος όπου η Ευρυδίκη σέρνει τα εξ αμάξης στον Τάσο που μόλις έχει επιστρέψει. Το φωτογραφικό στιγμιότυπο απαθανάτησε ο φωτογραφικός φακός της εξαίρετης Χρύσας Μπαλαμπάνη. 


ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Μόνος σου είσαι;
ΤΑΣΟΣ                       Σαν την καλαμιά στον κάμπο, Ευρυδικάκι!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Μίλα πιο σιγά! Ο κόσμος κοιμάται, δεν έχουν όλοι την όρεξή μας!
ΤΑΣΟΣ                       Γραμμένους  τους έχω όλους! Κι ο γιος μου γραμμένο με έχει!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Πού είναι ο Δημήτρης;
ΤΑΣΟΣ                       Με παράτησε σύξυλο! Έχω έναν γιο λιγότερο!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Τι ασυναρτησίες είναι αυτές! Σύνελθε επιτέλους, να πούμε δυο κουβέντες. Το ξέρω πως ήσουν με τον Δημήτρη, σας ακολούθησα, σας είδα!
ΤΑΣΟΣ                       Παλιά μου τέχνη, κόσκινο! Δεν κουράζεσαι ποτέ, Ευρυδικάκι μου!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ              Άσε τα υποκοριστικά και κάτσε να μιλήσουμε σαν άνθρωποι, αν θυμάσαι βέβαια πως ανήκεις στο συγκεκριμένο είδος!
ΤΑΣΟΣ                     Πιο ανθρώπινος δεν γίνεται! Είμαι ανθρώπινο ανθρωπάκι! Ήθελα να του μιλήσω ως πατέρας! Στο καμάρι μου, τον γιο μου! Κι αυτός με έφτυσε κατάμουτρα! Ο γιος μου! Που όλοι έχουν να το λένε πόσο πράος είναι! Θηρίο να δαγκώσει αυτόν που τον γέννησε!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Παράτα τις μεγαλοστομίες, Καλαβρυνέ! Ποιος ξέρει τι του έλεγες! Είσαι ικανός να στείλεις άγιο στην Κόλαση, εσύ! Και πάψε να λες ο γιος σου και ο γιος σου! Είναι γιος και των δυο μας, ακούς;
ΤΑΣΟΣ                       Δεν ακούω τίποτε! Πέταξες την πρώτη μπαρούφα που σου ήρθε στο κεφάλι, αλλά έτσι είσαι εσύ! Έτσι ήσουν πάντα! Η όμορφή μου βδέλλα!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Αν δεν κλείσεις το στόμα σου, θα το φροντίσω εγώ μία και καλή! Περιμένω εξηγήσεις! Τώρα! Δεν το έχω σε τίποτα, να πάω στην καλή σου τη Χρύσα και να της πω χαρτί και καλαμάρι τα πάντα!
ΤΑΣΟΣ                       Μην τολμήσεις! Θα σε σκοτώσω με τα ίδια μου τα χέρια!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Είναι πολύ εύκολο αυτά τα χέρια τη μία να χαϊδεύουν και την επόμενη στιγμή να σπάνε κόκκαλα!
ΤΑΣΟΣ                       Σ’ αυτό μοιάζουμε υπερβολικά! Μετά μισό αιώνα βρήκα το κοινό μας σημείο!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Χρειάστηκε μόνο ένα βράδυ Τάσο! Ελάχιστες ώρες που χρησιμοποιήσαμε ο ένας τον άλλον για να φθάσουμε στο σήμερα!
ΤΑΣΟΣ                       Δικηγορίστικες ανοησίες!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Δεν θα είναι ανοησίες για πολύ ακόμη! Έχω ακλόνητα στοιχεία για να σε πείσω! Μπορείς να μου σύρεις τα εξ αμάξης, αλλά δεν θα έπαιζα ποτέ με κάτι τόσο σοβαρό! Αναρωτήθηκες μήπως κάποια στιγμή της μέρας, γιατί σου μίλησα για τον Δημήτρη; Γιατί τώρα;
ΤΑΣΟΣ                       Γιατί είσαι βδέλλα! Γιατί δεν σου αρέσει να χάνεις! Γιατί μισείς τη Χρύσα! Θέλεις κι άλλους λόγους;
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Ο αιώνιος Καλαβρυνός! Κάλυψες μόνο το μέρος της αλήθειας που σε βολεύει! Σειρά μου τώρα! Η δική μου αλήθεια μού αποκαλύφτηκε λίγο καιρό πριν. Ο χρόνος μου είναι μετρημένος, κι ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει τώρα!
ΤΑΣΟΣ                     Ο χρόνος σου! Ο χρόνος σου! Αυτό λες συνέχεια! Αν είναι να φύγεις, στο καλό! Δεν θα μας λείψεις!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Σε σιχαίνομαι, γι’ αυτό και μόνο που είπες τώρα. Γιατί αλήθεια; Περίμενα κάτι άλλο για αντίδραση; Τον Δημήτρη τον ρώτησες; Γιος του πατέρα του είναι. Αν πήρε κάτι από τα καλά σου γονίδια, θα θέλει να μάθει την αλήθεια!
ΤΑΣΟΣ                Την αλήθεια τη ζητάς όταν ξέρεις πως υπάρχει! Κι οι δικές σου αλήθειες, Ευρυδίκη, είναι ανύπαρκτες! Χθες μου έσκασες το παραμύθι ότι έχουμε ένα παιδί, αυτό που εγώ ήξερα πως έκανα με τη Βασιλεία. Τι είναι το παιδί; Μπάλα να το έχει πότε ο ένας και πότε ο άλλος; Και γιατί να σε πιστέψω; Πότε ήσουν έγκυος; Κι αν ήσουν, τρέχα γύρευε! Γιατί να είναι δικό μου και όχι του Ευθυμίου; Ή ποιος ξέρει ποιανού;
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Ξέρεις πάντα να πονάς και να τσακίζεις και μόνο με τα λόγια σου! Αλλά βέβαια! Πώς αλλιώς θα ήσουν ο εμπορικός συγγραφέας της ερωτικής πανδαισίας!
ΤΑΣΟΣ                       Μίλησε τώρα η κυρία του αστυνομικού μυθιστορήματος! Άσε με Ευρυδίκη! Αν είναι γιος σου, κάτι έχει πάρει κι από εσένα! Με στρίμωξε. Αναγκάστηκα να του πω πως δεν είναι η Βασιλεία η μάνα του!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Του είπες πως είναι δικό μου παιδί; Του το είπες;
ΤΑΣΟΣ                       Του είπα πως είναι γιος της Χρύσας!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Της Χρύσας; Είσαι τρελός; Κι αυτός; Πώς αντέδρασε;
ΤΑΣΟΣ                   Έγινε πυρ και μανία! Μου μίλησε με τόση απαξίωση! Ντράπηκα! Χρησιμοποίησα το παιδί μου! Τον Δημητράκη μου!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Τριάντα έξι χρονών, δεν είναι μωρό! Γιατί, Τάσο; Ξανά ψέματα, γιατί;
ΤΑΣΟΣ                       Η Χρύσα μου! Την είδες πώς ήταν! Δεν μπορώ, δεν ξέρω τι να κάνω! Αυτό που ισχυρίστηκες εσύ ήταν που μου έδωσε την ιδέα!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Είσαι εντελώς άρρωστος. Πώς μπόρεσες; Πώς δικαιολογήθηκες; Σε πίστεψε;
ΤΑΣΟΣ                       Ήμουν πιωμένος, θόλωσα…
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Πιωμένος ήσουν κι όταν κούρνιασες στην αγκαλιά μου, μυξοκλαίγοντας τότε για τη Χρύσα σου που παντρεύτηκε άλλον! Θυμάσαι ή μήπως το ξέχασες επιλεκτικά και αυτό;
ΤΑΣΟΣ                       Ήταν λάθος! Εσύ παραδέχτηκες πως χρησιμοποιήσαμε ο ένας τον άλλον!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Γιατί δεν μπορέσαμε να τα βρούμε ποτέ, Καλαβρυνέ; Δεν πίστεψες τη δική μου εγκυμοσύνη, αλλά σαν εύπιστο αρνί, δέχτηκες την ίδια κατάσταση όταν στην ομολόγησε η μαιτρέσα της καλής κοινωνίας! Ποιος λογικός άνθρωπος θα έδινε το παιδί του να το μεγαλώσει μια πόρνη; Πώς δικαιολόγησες στον Δημήτρη ότι τον άφησες στα χέρια της Βασιλείας;
ΤΑΣΟΣ                      Δεν το σκέφτηκα! Ήπια πολύ, δεν ήξερα τι έλεγα, σκεφτόμουν τη Χρύσα μου…
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Στον βωμό της Χρύσας, μπορείς να θυσιάσεις και τον ίδιο σου τον γιο! Παράτα με πια! Η Χρύσα και η Χρύσα! Δεν έχει ανάγκη η Χρύσα! Θα τα καταφέρει, όπως πάντα! Η Χρύσα που έκανε δυο γάμους! Γιατί δεν είστε μαζί, Καλαβρυνέ; Να σου πω εγώ! Ακόμη και η αιώνια αγαπημένη σου έπαψε να είναι μωρή παρθένος. Κατάλαβε έστω και αργά, τι καπνό φουμάρεις!
ΤΑΣΟΣ                       Είναι χλωμή! Τα μάτια της με κοιτάζουν σαν να περιμένουν από εμένα να κάνω τα πάντα! Θέλω να κάνω τα πάντα! Δεν μπορώ να κάνω τίποτα!
ΕΥΡΥΔΙΚΗ               Κι όμως έκανες! Κατάφερες να γκρεμίσεις για μια ακόμη φορά τον κόσμο του Δημήτρη! Του παρουσίασες ένα ψέμα για αλήθεια από ένα καπρίτσιο σου και μόνο! Πότε θα σκεφτείς τον γιο σου; Πότε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημήτρης Νίκου: Οδοιπόρος

  Σαν άλλος Άτλαντας σηκώνεις το βάρος του κόσμου στους ώμους σου. Η δική σου ύβρις είναι μία ακόμα αποστασία. Είσαι ένας από εμάς, όχι όμως...